Ochrona konsumentów

Data: 18.11.2024 r., godz. 10.22    232
Lepsza ochrona konsumentów dzięki przepisom Prawa Komunikacji Elektronicznej

10 listopada br. weszły w życie nowe przepisy ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej, które znacząco podnoszą standardy ochrony praw konsumentów w sektorze usług telekomunikacyjnych. Nowe regulacje zostały wprowadzone, aby uprościć korzystanie z usług telekomunikacyjnych oraz zwiększyć kontrolę klientów nad swoimi umowami.

Oto kluczowe zmiany, które wprowadza nowa ustawa:

-Zwięzłe i przejrzyste podsumowanie warunków umowy – każdy konsument otrzyma jednolity dokument jednostronicowy zawierający najważniejsze informacje przedumowne. Dzięki temu ochrona przed niekorzystnymi warunkami stanie się jeszcze silniejsza!

-Nowe zasady zawierania umów – zakaz zawierania umów podczas nieumówionej wizyty dostawcy sprawi, że klienci będą mogli uniknąć niechcianych ofert i presji.

-Zwrot niewykorzystanych środków z konta PrePaid – klienci będą mieć prawo do zwrotu niewykorzystanych środków w przypadku zmiany dostawcy lub wygaśnięcia umowy, co daje im jeszcze większą kontrolę nad własnymi finansami.

Więcej informacji: https://gov.pl/web/cyfryzacja/lepsza-ochrona-konsumentow-dzieki-przepisom-prawa-komunikacji-elektronicznej

 

infografika.JPG (85 KB)