10 listopada br. weszły w życie nowe przepisy ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej, które znacząco podnoszą standardy ochrony praw konsumentów w sektorze usług telekomunikacyjnych. Nowe regulacje zostały wprowadzone, aby uprościć korzystanie z usług telekomunikacyjnych oraz zwiększyć kontrolę klientów nad swoimi umowami.
Oto kluczowe zmiany, które wprowadza nowa ustawa:
-Zwięzłe i przejrzyste podsumowanie warunków umowy – każdy konsument otrzyma jednolity dokument jednostronicowy zawierający najważniejsze informacje przedumowne. Dzięki temu ochrona przed niekorzystnymi warunkami stanie się jeszcze silniejsza!
-Nowe zasady zawierania umów – zakaz zawierania umów podczas nieumówionej wizyty dostawcy sprawi, że klienci będą mogli uniknąć niechcianych ofert i presji.
-Zwrot niewykorzystanych środków z konta PrePaid – klienci będą mieć prawo do zwrotu niewykorzystanych środków w przypadku zmiany dostawcy lub wygaśnięcia umowy, co daje im jeszcze większą kontrolę nad własnymi finansami.
Więcej informacji: https://gov.pl/web/cyfryzacja/lepsza-ochrona-konsumentow-dzieki-przepisom-prawa-komunikacji-elektronicznej