Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Grodzisku Mazowieckim
Agnieszka Domżalska-Łajtar
Adres:
ul. Daleka 11A (1 piętro, pokój nr 108)
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:
tel. 22 300 94 69
Informujemy, że w dniu 28 listopada 2024 r. (czwartek) biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Grodzisku Mazowieckim będzie nieczynne.
Informacje o zmianach w dyżurze zamieszczane są w ogłoszeniach na stronie Starostwa.
Dyżur Rzecznika odbywa się w następujące dni:
- poniedziałek w godzinach 12:00 – 16:00,
- środa w godzinach 8:00 – 11:00,
- czwartek w godzinach 13:30 – 16:30.
Wnioski można składać:
- w godzinach pracy Starostwa w Punkcie Obsługi Mieszkańca (budynek Starostwa ul. Daleka 11A, 05-825 Grodzisk Mazowiecki),
- w drodze wiadomości elektronicznej na adres: starostwo@powiat-grodziski.pl,
- poprzez ePUAP,
- oraz za pośrednictwem poczty, na adres korespondencyjny Starostwa (STAROSTWO POWIATU GRODZISKIEGO, ul. Daleka 11A, 05-825 Grodzisk Mazowiecki).
Zadania
Do podstawowych zadań Rzecznika Konsumentów należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wykonywanie innych zadań określonych w przepisach o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych.
Informacje dla konsumentów, bezpłatne porady:
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 18:00, opłata wg taryfy operatora,
- poradnictwo formularzowe dostępne na stronie http://www.poradydlakonsumentow.pl/,
- http://www.federacja-konsumentow.org.pl Federacja Konsumentów,
- http://www.konsumenci.org Fundacja Konsumentów,
- http://www.konsument.gov.pl Europejskie Centrum Konsumenckie Polska właściwe w sprawach transgranicznych (pomiędzy polskim konsumentem a przedsiębiorcą z UE, Wielkiej Brytanii, Islandii i Norwegii), tel. (22) 55 60 600, dyżury prawników od poniedziałku do piątku w godz.: 10:00 – 14:00,
- zapytania konsumenckie: eccnet-pl@ec.europa.eu.
Wzory pism:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wzory-pism/
https://konsumenci.org/szukam-wiedzy/wzory-pism